SUORASUIHKUTUS MOOTTORIEN LIKAANTUMInen

Suorasuihkutus bensiinimoottorit ovat alttiita moottorin aikaiselle likaantumiselle, jopa niinkin aikain kuin 10 000km ajon jälkeen. Ajoneuvojen omistajat valittelevat autonsa suorituskyvyn ja tehon heikkenemisestä, jopa ennen ensimmäistä määräaikaishuoltoa.

  • Lisääntynyt polttoaineen kulutus
  • Huonontunut ajettavuus ja suorituskyky
  • Heikentynyt teho

Turbolla varustettu suorasuihkutusmoottori on tyypillisesti varustettu pienellä moottorilla, mutta ne tarjoavat silti hämmästyttävän hyvän tehokkuuden.

1. Lisääntynyt polttoaineen kulutus

Jännittävin asia suorasuihkutusmoottorissa tapahtuu siellä missä polttoainesuuttimet sijaitsevat eli palotilassa. Jokaiseen palotahtiin imetään kymmeniä litroja ilmaa monimutkaisen imusarjan läpi. Jokaista bensatippaa kohti, jokaiseen sylinteriin syötetöön 30 kertainen möörö ilmaa. Ja sitten RÄJÄHTÄÄ! Monimutkaisen ja huolellisesti suunnitellun tapahtuman ketjun päätös on tehokkaalla hyötysuhteella tapahtuva palotapahtuma. Mutta... Mitä jos kaikki ei sujukaan siten, kuin oli suunniteltu?

Polttoainesuutimet sijaitsevat palotilassa, joten imuventtiilejä puhdistavaa polttoainesuihkua ei tule imuventtiileille. Polttoaineen ja öljyhöyryjen yhdisteistä alkaa kerääntyä karstaa imuventtiileihin.

2. Huonontunut ajettavuus ja suorituskyky

Jumiutuvat männänrenkaat, vaihtelevat puristuspaineet ja poltto- ainesuuttimien korkea paine palotilassa pakottaa palamattomat kaasut männänrenkaiden ohi öljyn sekaan kampikammioon.

Kuumat kaasut yhdistettynä kasvaneisiin palotilan paineisiin aikaansaa lämpötilan ja paineiden nousua kampikammiossa. Se kiihdyttää öljyn haihtumista. Höyrystynyt öljy poistuu kampikammiosta huohotusjärjestelmän (PCV) kautta imusarjaan, jossa ne jäähtyvät sekä samalla muodostavat karstaa imusarjan komponentteihin.

3. Heikentynyt teho

Superkuuma lämpötila ja palotilan paineet paistavat karstaa polttoainesuuttimiin ja männän yläosaan. Männän yläosaan kerääntynyt karstakertymä alkaa jossakin vaiheesa hajota kovassa paineessa. Imuventtiileistä irtoavat timantinkovat karstapalaset tippuavat palotilaan. Nämä hankaavat karstakimpaleet heikentävät männänrenkaiden tiivistyskykyä ja tekevät kulutusuria sylinterien seinämiin.

BG:n uusi huoltoratkaisu toimii

Alkuperäisvalmistajat ovat jo vuodesta 2010 yrittäneet kehittää kustannustehokasta, helppoa ja toimivaa huoltoratkaisua. Suorasuihkutusmoottoriin kerääntyvä lika on aivan uudenlaista, siksi tarvitaan uudenlaista kemiaa ja niiden yhdistelmiä, jotta GDI moottori saadaan puhdistettua kunnollisesti. BG GDI polttoaine- ja ilmajärjestelmän huolto on viimeisimmän tutkimuksen ja tuotekehityksen tulos. Se on suunniteltu kokonaisvaltaisesti puhdistamaan erityisesti suorasuihkutusmoottorissa esiintyvät karstayhdisteet. Se on vuosien laboratorianalyysien ja kenttätutkimuksen lopputulos.

UUSI BG GDI HUOLTORATKAISU

BG GDI polttoaine- ja ilmajärjestelmän huolto on ammattilaisten huoltoratkaisu ja se soveltuu sekä korjauspuhdis- tamiseen, että ennakoivaan huoltoon. Se on paras, kustannustehokkain ja helpoin asiantuntijan suorittama huolto GDI moottorien likaantumisongelmiin.

BG 260E IMUVENTTIILIEN PUHDISTAJA

BG260E on uudenlainen ja monipuolinen sekoitus modernia puhdistuskemiaa, joka tunkeutuu läpi kivikovan kartstakerroksen ja päästyään karstan läpi se alkaa hävittää sitä. Sen kemia on riittävän kevyttä, jotta se saadaan hajoamaan hienoksi sumuksi. Samalla se on riittävän vahvaa, jotta se jää imusarjaan toisin kuin useimmat imusarjan puhdistajat. Tuotteen käytön jälkeen puhdistusprosessi jatkuu moottorin sisään tulevan ilman kuljettaessa irronnutta likaa palotilaan poltettavaksi.

BG 201E SUUTTIMIEN JA PALOTILAN PUHDISTAJA

BG201E poistaa tehokkaasti polttoainesuuttimiin ja palotilaan kerääntyneen karstan. Tämä uuden sukupolven tehopuhdistaja, on niin vahvaa, että se kykenee puhdistamaan myös niitä alueita männän päällä, johon suora polttoainesuihku ei yletä.

BG 208E POLTTOAINEJÄRJESTELMÄN JA PALOTILAN PUHDISTAJA

Tankkiin kaadettava BG44K® palauttaa ajettavuuden ja polttoainetaloudellisuuden. Se tuhoaa lian moottorin yläosasta, kuten polttoainelinjoista, polttoainesuodattimista ja palotilasta. Sen vaikutus ylettää aina happitunnistimelle ja katalysaattorille asti. Se täydentää tämän huoltopalvelun puhdistamalla BG201E pehmentämän likakarstan.

Näiden tuotteiden lisäksi tarvitaan muutamia erikoisvälineitä, joiden avulla tämä ainutlaatuinen BG GDI huolto suoritetaan.